Raport de activitate 2016

Stimate Doamne,
Stimaţi Domni,

Vă prezentăm raportul activităţilor derulate în anul 2015, în concordanţă cu obligaţiile asumate, cu cerintele proiectului şi cu obiectivele statutare ale organizaţiei noastre.

            Vă asigurăm că toate eforturile noastre sunt puse în interesul tinerilor şi al scopului Centrului de Tineret, acela de a le oferi acestora metode alternative de învăţare, o educaţie informală care să vină ca o completare la cunoştinţele pe care le acumulează în şcoli, precum şi asigurarea accesului la informaţie, formare profesională, dezvoltare personală, divertisment.

Pentru desfăşurarea activităţilor în Centrul de Tineret Corbu, am creat un program flexibil, de peste 10 ore/zi, atât în timpul săptămânii, cât şi în week-end, pentru a da posibilitatea tuturor categoriilor de tineri să participe la activităţi.

            La activitatile organizate au participat 1284 persoane, conform tabelelor de prezenta intocmite la fiecare activitate, iar dintre acestia, cca 460 persoane au participat la mai multe activitati, 270 participa periodic, la activitati specifice, iar cca 200 frecventeaza in mod curent  Centrul de Tineret.

Activităţile sunt organizate şi coordonate de 3 voluntari, care asigură programul zilnic de funcţionare, astfel încât întreaga sumă de bani alocată de către Consiliul Local, a fost utilizată exclusiv pentru organizarea de activităţi. Cursurile, dar şi celelalte activităţi organizate, sunt susţinute de persoane calificate, activităţile bucurându-se de o mare apreciere in comunitate.

            În elaborarea planului de activităţi au fost consultate toate structurile din comună, cu competenţe în domeniul tineretului, astfel încât activitățile să se bucure de rezultate pozitive, care să satisfacă un număr cât mai mare de persoane.

            Prin punerea în aplicare a planului de activități și a propriei viziuni asupra educației informale și nonformale, s-a reusit crearea unui spațiu plăcut și util tinerilor, foarte apreciat în comunitate, în care aceștia se pot întâlni, își pot exprima și dezvolta personalitatea, indiferent de vârstă, situație materială, sau educație.

            După experienţa primilor ani de funcţionare a Centrului de Tineret, pentru anul 2017 ne propunem să suplimentăm portofoliul de activităţi, prin iniţierea de activităţi noi, cursuri, alte programe de dezvoltare personală sau profesională, pentru tineret.

            În speranţa că veţi aprecia eforturile noastre depuse pentru asigurarea unor servicii de înaltă calitate oferite tinerilor din comună, vă mulţumim pentru sprijinul acordat şi vă asigurăm că urmărim permanent dezvoltarea portofoliului de activităţi, în sprijinul şi beneficiul comunităţii.

Asociaţia Centrul Cultural Corbu – Structura organizatorică

Consiliul Director:

  • Enache Daniel – Preşedinte
    • 39 ani, studii superioare economice, 8 ani experienţă ca voluntar în activităţi de dezvoltare comunitară
  • Matei Gabriel – Vicepreşedinte
    • 23 ani, student anul II, Univ. Ovidius Constanţa, Facultatea de Drept, 5 ani experienţă ca voluntar în activităţi de tineret, angajat part-time operator introducere şi validare date în sisteme informatice
  • Copilu Radu-Mihai – Secretar
    • 28 ani, salariat, şef tură, student FF Univ. Ovidius, 5 ani experienţă ca voluntar în activităţi de tineret

Consiliul Consultativ:

  • Organismul constituit in urma solicitarii Consiliului Director, format din specialisti in diverse domenii, persoane implicate in viata socio-economica comunei.
  1. Murariu Stelică – actor, intreprinzător privat
  2. Ciocănel Cristina – profesor
  3. Badea Elena – director școală
  4. Florența Goraș – actor, terapeut prin arte combinate
  5. Drăgan Gabriela – casnică, meșteșugar artă populară
  6. Petcu Avram – interpret, profesor instrumente muzicale
  7. Brabete Ioana – asistent social

Contracte de voluntariat:

 – 23 Contracte de voluntariat încheiate cu tineri cu vârsta cuprinsă între 16 – 25 ani

Protocol de colaborare încheiat cu:

  1. Şcoala Gimnazială “Gheorghe Lazăr” Corbu
  2. Primăria Comunei Corbu
  3. Asociaţia “Suflete Curajoase” Corbu
  4. Club Sportiv “Sawaki” Medgidia
  5. Asociaţia “TEAM – Together Everyone Achieves More” Constanţa
  6. Centrul de Tineret Amara, Ialomiţa
  7. Asociatia “RDCN România Dacia Casa Noastră” Constanța
  8. Fundația “Giovani Bosco” Constanța
  9. Centrul pentru Tineret “Ion Creangă” Tuzla
  10. Biblioteca Orășenească Năvodari – “Ambasadorii Bibliotecii”
  11. Centrul de Informare și Promovare Turistică Lujerdiu, Județul Cluj
  12. Asociația “United Hands” România

 Administrarea Centrului de Tineret – ca obligaţie contractuală şi ca parte integrantă a proiectului, cuprinde: 

  1. Conducerea activităţilor şi asigurarea calităţii serviciilor prestate de Centru;
  2. Asigurarea integrităţii Centrului;
  3. Organizarea de activităţi cu prilejul Zilei Tineretului, Zilei Europei, Zilei Comunei, Sărbătorilor de iarnă, în incinta Centrului, alte evenimente;
  4. Punerea la dispoziţia tinerilor a infrastructurii Centrului: acces la calculatoare, internet gratuit, baze de date, echipamente sportive;
  5. Realizarea unor cursuri necesare pentru creşterea calităţii proiectelor de tineret, cursuri de calificare;
  6. Informare şi consultanţă privind posibilităţile şi activităţile de tineret aflate în derulare sau finanţabile;
  7. Cooperarea cu alte centre de tineret ;
  8. Cooperarea cu structurile administraţiei publice locale;
  9. Cooperarea cu structurile de finanţare a proiectelor pentru tineret si comunitare;
  10. Întâlniri ale structurilor asociative de tineret;
  11. Prelucrare de materiale de interes pentru tineri;
  12. Desfăşurarea de seminarii, mese rotunde pe teme propuse de tineri;
  13. Sprijinirea mobilităţii tinerilor, stimularea participării la activităţile de voluntariat, recrutarea de voluntari pentru activităţile proprii ale centrului, sprijin pentru recrutarea de voluntari în proiectele comunitare;

SINTEZA ACTIVITĂŢILOR – desfăşurate în anul 2016

  1. Cursuri karate
  2. Cursuri canto
  3. Cursuri chitară
  4. Cursuri pian
  5. Cerc de artă plastică
  6. Cerc de desen, grafică și pictură
  7. Ansamblu de dansuri populare
  8. Trupa de teatru
  9. Cerc de instruire practică în domeniul IT
  10. Cerc de instruire în domeniul rutier
  11. Consiliere psihologică
  12. Activităţi recreative zilnice
  13. Evenimente culturale
  14. Evenimente și competiții sportive
  15. Competiţii jocuri on-line
  16. Campanii umanitare
  17. Acțiuni pentru susținerea forței de muncă
  18. Seminarii în domeniul dezvoltării tineretului
  19. Activităţi de voluntariat în comunitate
  20. Activităţi în parteneriat cu şcoala
  21. Excursii organizate pentru participanţii la activităţi
  22. Excursii organizate pentru tinerii din comună
  23. Participarea la competiții externe cu cluburile Centrului

 PREMII  obținute la festivaluri și concursuri

 Teatru

  • Festivalul Național de Teatru pentru Copii Oradea – Locul 2 – „Fram, ursul polar”

Karate

  • Campionatul Național SKDUN București – Locul 3 Individual Kumite (minicadeți)
  • Campionatul Național SKDUN București – Locul 3 Sambon Kumite Feminin
  • Campionatul Național SKDUN București – Locul 2 Kata Individual 7 Kyu
  • Campionatul Național SKDUN București – Locul 2 Sanbon Kumite (copii)
  • Cupa de Vară Sawaki Medgidia – Locul 1 Kata masculin 9 Kyu (copii)
  • Cupa de Vară Savaki Medgidia – Locul 3 Sanbon Kumite 8 Kyu
  • Campionatul Național JKS Medgidia – Locul 1 – Kata feminin
  • Campionatul Național JKS Medgidia – Locul 2 – Jiyu Kumite
  • Cupa României SKDUN – Locul 3 Kata individual 7 Kyu
  • Cupa României SKDUN – Locul 3 Sanbon Kumite

Canto

  • Festivalul „Tinere Speranțe” Medgidia – Premiul 1 – copii
  • Festivalul „Tinere Talente” Techirghiol – Premiul 2 – copii
  • Festivalul „Champions League” Mamaia – Premiul 3 – Kids
  • Festivalul „Champions League” Mamaia – Premiul Special Junior

Dansuri populare

  • Festivalul „Diversitas” Năvodari – Locul 3 – dansuri populare

 

ACTIVITATI DESFASURATE – Anul 2016

  • Evenimente, sărbători naţionale şi internaţionale
    • Ziua Europei – 25 participanti , 2 zile
    • Ora Pământului – 45 participanti
    • Festivalul “Anotimpul poeziei” – 60 participanti
    • Spectacol de 1 Martie – 180 participanti
    • Spectacol de Paste – muzica si dansuri populare – 80 participanti
    • Spectacol de Craciun – 80 participanti
    • Valentine’s Day – 120 participanti
    • Mos Craciun – activitati pentru copii si tineri – 140 participanti
    • Spectacole teatru:
      • Fram, ursul polar – 3 reprezentatii in Corbu, 300 participanti
      • Hansel si Gretel – 2 reprezentatii in Corbu, 140 participanti
      • Fram, ursul polar – reprezentatie in Lumina, 250 participanti
    • Mos Nicolae – Cadouri si impodobire brad – 80 participanti
    • Halloween – concurs de creatie – 60 participanti
  • Susţinerea autorităţii locale în organizarea propriilor evenimente
  • Ziua Eroilor – 60 participanti
  • Ziua Veteranilor de razboi – 60 participanti
  • Ziua Copilului – 180 participanti
  • Ziua Naţională a României – 300 participanti
  • Susţinerea iniţiativei private şi a ocupării forţei de muncă
  • Susţinerea cursurilor teoretice POSDRU, desfasurate de parteneri
  • Facilitarea intalnirilor intre angajatori si potentialii angajati
    • Bursa locurilor de munca – 23 participanti
    • Marina Regia Residence – 40 participanti
  • Diverse acţiuni, întâlniri de lucru ale Primăriei Corbu
  • Activităţi recreativ-educative pentru copii şi tineri
    • Arena PlayStation – jocuri pe consolă între tineri – 120 participanti
    • Activitati recreative (acces internet, tenis, sah, table, rummy, smart-tv, wi-fi), zilnic – 200 participanti
    • Sustinerea tinerilor talentati prin inscrierea gratuita la cursurile Centrului
    • Activitati comune pentru copii si tineri
      • Oratoriul Don Bosco – 2 activitati – 70 participanti
      • Asociatia Zambete pentru toti – 2 activitati – 30 participanti
    • Activitati pentru elevi (5 activitati) – 95 participanti
  • Acţiuni umanitare pentru persoane în dificultate
    • Sustinerea elevilor cu risc mare de abandon scolar, sustinerea pentru sansa a II-a
    • Campanie umanitara – colectare si distribuire produse – United Hands Romania
  • Competiţii între tineri, jocuri pe calculator sau consolă
    • Counter Strike – 2 editii – 50 participanti
    • FIFA16 – PlayStation3 – 2 editii – 50 participanti
    • League of Legends – 2 editii – 40 participanti
    • World of Warcraft- 2 editii – 25 participanti
  • Evenimente şi cursuri cu caracter cultural, sportiv
    • Curs karate – 30 participanti
    • Curs canto – 10 participanti
    • Curs pian – 2 participanti
    • Curs chitară – 12 participanti
    • Ansamblul de dansuri populare – 35 participanti
    • Trupa de teatru – 25 participanti
    • Clubul de desen, grafica si pictura – 15 participanti
    • Cercul de arte plastice – 15 participanti
    • Atelierul Meşter IT – 25 participanti
    • Proiect “Credinta, lumina sufletelor noastre” (3 activitati) – 60 participanti
    • Proiectie video – Campionat European de Fotbal – 80 participanti
    • Campionat Karate Medgidia, Murfatlar – 30 participanti
    • Festival “Tinere sperante” Medgidia – canto – 5 participanti
    • Festival “Tinere Talente” Techirghiol – canto – 5 participanti
    • Festival “Champions League” Mamaia – canto – 5 participanti
    • Festivalul “Dacia – Casa noastra” – 80 participanti
    • Concurs “Diversitas” Navodari – dansuri populare – 30 participanti
    • Spectacol “Stelute pe portativ” clasa chitara/canto – 70 participanti
    • Activitati Clubul Pensionarilor – 8 participanti
    • Lansare de carte – Ana Ania Ruse – 40 participanti
  • Sesiuni de ecologizare şi acţiuni de voluntariat
  • Distribuire pliante informative, felicitari, alte materiale, in comunitate
  • Activitati de pregatire a evenimentelor (amenajare, decoruri, desfasurare activitati)
  • Sesiuni de instruire teoretică şi practică, în diverse domenii
    • Iniţiere în operarea calculatorului – 20 participanti
    • Ora de educatie rutiera – Sc. V. Alecsandri – 80 participanti
    • Susţinerea echipei de redacţie a revistei şcolare – 15 participanti
    • Consiliere educationala pentru elevi – 10 participanti
    • Scurte sesiuni de însuşire a bunelor maniere – 30 participanti
    • Ora de educatie rutiera III – Clasele a V-a VA si GL – 45 participanti
    • Seminar tineret – voluntari – 15 participanti
    • Seminar tineret – DJST Constanta + alte ONG-uri – 20 participanti
    • Seminar tineret – DJST Constanta – Erasmus+ – 18 participanti
    • Schimb experienta cu
      • Centrul de Tineret “Ion Creanga” Tuzla
      • Oratoriul “Don Bosco” Constanta
      • Centrul pentru Tineret Lumina
      • Ambasadorii Bibliotecii Navodari
      • Federatia Tinerilor din Constanta
  • Excursii organizate pentru copii şi tineri, elevi, cadre didactice.
    • Castelul Bran – Halloween
    • Excursii de educatie rutiera (2 deplasari)
    • Excursii cu trupa de teatru – Constanta (2 deplasari)
    • Excursii activitati voluntari – Capidava
    • Activitati Aqua Magic (2 deplasari)
Translate »