marți, august 20Asociația Centrul Cultural Corbu

Raport de activitate 2014

Stimate Doamne,
Stimaţi Domni,

Vă prezentăm raportul activităţilor derulate în anul 2014, în concordanţă cu obligaţiile asumate, cu cerintele proiectului şi cu obiectivele statutare ale organizaţiei noastre.

Pentru desfăşurarea activităţilor în Centrul de Tineret Corbu, am creat un program de lucru de 12 ore/zi, atât în timpul săptămânii, cât şi în week-end, pentru a da posibilitatea tuturor categoriilor de tineri să participe la activităţi.

Activităţile sunt organizate si desfasurate in regim de voluntariat. Cursurile, dar şi celelalte activităţi organizate, sunt susţinute de persoane calificate, activităţile bucurându-se de o mare apreciere in comunitate.

În elaborarea planului de activităţi au fost consultate toate structurile din comună, cu competenţe in domeniul tineretului, astfel încât acţiunile să se bucure de rezultate pozitive, care să satisfacă un număr cât mai mare de persoane.

După experienţa primului an de funcţionare al Centrului de Tineret, pentru anul 2015 ne propunem să suplimentăm portofoliul de activităţi cu cel putin 30%, prin iniţierea de activităţi noi, cursuri, alte programe de dezvoltare personală sau profesională, pentru tineret.

În speranţa că veţi aprecia eforturile noastre depuse pentru asigurarea unor servicii de înaltă calitate oferite tinerilor din comună, vă mulţumim pentru sprijinul acordat şi vă asigurăm că urmărim permanent dezvoltarea portofoliului de activităţi, în sprijinul şi beneficiul comunităţii.

Consiliul Director:

  • Enache Daniel – Preşedinte
    • 37 ani, studii superioare economice, 5 ani experienţă ca voluntar în activităţi de dezvoltare comunitară
  • Matei Gabriel – Vicepreşedinte
    • 20 ani, student anul II, Univ. Ovidius Constanţa, Facultatea de Drept, 3 ani experienţă ca voluntar în activităţi de tineret, angajat part-time operator introducere şi validare date în sisteme informatice
  • Copilu Radu-Mihai – Secretar
    • 25 ani, salariat, şef tură, student FF Univ. Ovidius, 4 ani experienţă ca voluntar în activităţi de tineret

 Consiliul Consultativ:

  1. Murariu Stelică – actor, intreprinzător privat
  2. Maria Curteanu – şef agenţie bancară
  3. Mălăin Mihaela – intreprinzător privat
  4. Ciocănel Cristina – profesor doctor
  5. Marin Dorina – profesor
  6. Gălbinaşu Ion – consilier local

Protocol de colaborare incheiat cu:

  1. Şcoala Gimnazială “Gheorghe Lazăr” Corbu
  2. Primăria Comunei Corbu
  3. Asociaţia “Suflete Curajoase” Corbu
  4. Şcoala de dans modern “Butterfly” Constanţa
  5. Club Sportiv “Sawaki” Medgidia
  6. Asociaţia “TEAM – Together Everyone Achieves More” Constanţa
  7. Centrul de Tineret Amara, Ialomiţa

Administrarea Centrului de Tineret ca obligaţie contractuală şi ca parte integrantă a proiectului, cuprinde:

  1. Conducerea activităţilor şi asigurarea calităţii serviciilor prestate de Centru;
  2. Asigurarea integrităţii Centrului;
  3. Organizarea de activităţi cu prilejul Zilei Tineretului, Zilei Europei, Zilei Comunei, Sărbătorilor de iarnă, în incinta Centrului, alte evenimente;
  4. Punerea la dispoziţia tinerilor a infrastructurii Centrului: acces la calculatoare, internet gratuit, baze de date, echipamente sportive;
  5. Realizarea unor cursuri necesare pentru creşterea calităţii proiectelor de tineret, cursuri de calificare;
  6. Informare şi consultanţă privind posibilităţile şi activităţile de tineret aflate în derulare sau finanţabile;
  7. Cooperarea cu alte centre de tineret ;
  8. Cooperarea cu structurile administraţiei publice locale;
  9. Cooperarea cu structurile de finanţare a proiectelor pentru tineret si comunitare;
  10. Întâlniri ale structurilor asociative de tineret;
  11. Prelucrare de materiale de interes pentru tineri;
  12. Desfăşurarea de seminarii, mese rotunde pe teme propuse de tineri;
  13. Sprijinirea mobilităţii tinerilor, stimularea participării la activităţile de voluntariat, recrutarea de voluntari pentru activităţile proprii ale centrului, sprijin pentru recrutarea de voluntari în proiectele comunitare;

 

SINTEZA ACTIVITĂŢILOR desfăşurate în anul 2014

  1. Cursuri karate
  2. Cursuri dans sportiv
  3. Cursuri canto
  4. Cursuri chitară
  5. Cursuri pian
  6. Cursuri operare PC
  7. Cursuri formare profesională – POSDRU
  8. Cerc de arta plastică
  9. Cerc de instruire practică în domeniul IT
  10. Pregatire suplimentară pentru şcoală
  11. Pregatire pentru examenul de capacitate
  12. Consiliere psihologică
  13. Activităţi recreative zilnice
  14. Evenimente culturale
  15. Evenimente sportive
  16. Competiţii sportive
  17. Competiţii jocuri on-line
  18. Concursuri de creaţie
  19. Campanii umanitare
  20. Trupa proprie de dans modern
  21. Activităţi de voluntariat în comunitate
  22. Cursuri pentru pregătirea voluntarilor
  23. Activităţi în parteneriat cu şcoala
  24. Excursii organizate pentru participanţii la activităţi
  25. Participarea la competitii externe cu cluburile Centrului
  26. Participarea la tabere naţionale cu copii din cadrul Centrului

 

RAPORT DE ACTIVITATE

Evenimente, sărbători naţionale şi internaţionale

  • Ziua Tineretului – 50 participanţi – 3 premii
  • Ziua Copilului – 340 participanţi – 55 premii
  • Ziua Europei – 40 participanţi
  • Ora Pământului – 120 participanţi
  • Festivalul de recitare “Anotimpul poeziei”, editia I, “Toamna” – 35 participanti
  • Spectacol de Craciun – 120 copii, participant la activităţi, 150 parinti, 50 invităţi

Susţinerea autoriăţii locale în organizarea propriilor evenimente

  • Sărbătoarea Salcâmului – 800 participanţi
  • Inaugurarea Monumentului Eroilor – 200 participanţi
  • Ziua Naţională a României – 700 participanţi

Susţinerea iniţiativei private şi a ocupării forţei de muncă

  • Sesiune consultări Banca Mondială – 44 participanţi
  • Sesiune recrutare personal Complex Marina Regia – 32 participanţi
  • Sesiune recrutare personal Global Security – 21 participanţi
  • Susţinerea cursurilor teoretice POSDRU, ţesător şi antreprenor, 2 grupe, 42 participanţi, 3 zile/săpt, 6 săptămâni – activitate a World Vision, ca partener
  • Susţinerea sesiunilor de înscriere la cursurile de formare profesională POSDRU – domeniul turism, 1 zi/săptămâna, 3 luni – activitate ARAS, ca partener
  • Susţinerea sesiunilor de înscriere la cursurile de formare profesionala POSDRU, pentru tinerii absolvenţi fără bacalaureat, activitate a Universităţii Ovidius, ca partener
  • Diverse acţiuni, întâlniri de lucru ale Primăriei Corbu (şedinţe consiliu, vizite medicale, întâlniri de negociere, şedinţe publice)

Activităţi recreativ-educative pentru copii şi tineri

  • Cinemania – seara de film – 25 participanţi/sesiune, 1 zi/săptămână
  • Matineu de vacanţă –filme animate educative – 10 participanţi/sesiune, 1 zi/săptămână
  • Arena PlayStation – jocuri pe consolă între tineri, 1 zi/săptămână
  • Activităţi recreative (tenis, sah, table, rummy, smart-tv, wi-fi) – cca 15 participanti, 7 zile/ săptămână.

Acţiuni umanitare pentru persoane în dificultate

  • Lumină din lumină – donaţii alimente de Paşte – beneficiari: 23 familii, donaţii
  • Donaţie laptop – beneficiar 1 copil din Vadu, clasa a X-a, media 9.40, sponsorizare
  • Tabăra de şah – beneficiar 1 copil din familie defavorizată, donaţii
  • Înscrierea la şcoala primară „Şansa a II-a” – beneficiar 1 copil din familie defavorizată identificat prin activităţile Centrului

Competiţii între tineri, jocuri pe calculator sau consolă

  • Counter Strike – ediţia 6 – U16 – 16 participanţi/30 spectatori, 3 premii
  • Counter Strike – ediţia 6 – O16 – 16 participanţi/30 spectatori, 3 premii
  • FIFA14 – PlayStation3 – ediţia I – 16 participanţi/30 spectatori, 3 premii
  • FIFA14 – PlayStation3 – ediţia a II-a-16 participanţi/30 spectatori, 3 premii
  • League of Legends – ediţia I – 20 participanţi/25 spectatori, 5 premii
  • League of Legends – ediţia a II-a – 20 participanţi/30 spectatori, 5 premii

Evenimente şi cursuri cu caracter sportiv

  • Curs dans sportiv – 30 copii, 2 zile/săptămână
  • Curs karate – 40 copii, 3 zile/săptămână
  • Trupa dans modern – 8 tineri, 2 zile/săptămână, parteneriat
  • Curs canto – 12 tineri, 1 zi/săptămână
  • Curs pian – 5 tineri, 2 zile/săptămână
  • Curs chitară – 10 tineri, 1 zi/săptămână
  • Lecţia de joacă – 15 copii, 2 zile/săptămână, parteneriat
  • Mişcarea pentru sănătate – aerobic, cros, biciclete – 110 participanţi, 1 zi, 12 premii
  • Campionat de tenis de masă – 25 tineri, 2 zile

Sesiuni de ecologizare şi acţiuni de voluntariat

  1. Ecologizare Plaja Corbu – parte a cursului de voluntariat “TEAM” – 16 tineri, 1 zi
  2. Ecologizare Plaja Corbu – in parteneriat cu Tv Neptun – 25 tineri, 1 zi
  3. Seminar “Strategia locală pentru tineret”, 1 zi, parteneriat cu DJST Constanta si ONGT-uri
  4. Ora de joacă – acţiune de voluntariat pentru copiii sub 10 ani

Concursuri in mediul on-line

  1. Concurs de fotografie pentru amatori – 40 tineri, 14 zile, 4 premii
  2. Concurs eseuri “Prietenul meu de la şcoală” – 17 tineri, 14 zile, 4 premii

Sesiuni de instruire teoretică şi practică, în diverse domenii

  • Iniţiere în operarea calculatorului – 114 participanţi, 4 luni, 4 premii, sponsorizari
  • Clubul de desen, grafică şi pictură – 9 participanţi, parteneriat
  • Cercul de arte plastice – 25 participanţi, 2 zile/săptămână
  • Atelierul Meşter IT – 16 participanţi/sesiune, 1 zi/săptămână
  • Susţinerea echipei de redacţie a revistei şcolare – 15 participanţi, 3 zile
  • Pregătire suplimentară pentru examen – 15 elevi, 30 zile, parteneriat
  • Educatie remediala si alfabetizare pentru copiii defavorizati – 4 zile/săptămână
  • Scurte sesiuni de însuşire a bunelor maniere – 20 participanţi, săptămânal, 10 minute
  • Club Haiku – 36 participanţi, activitate a şcolii, ca partener
  • Săptămâna globală a educaţiei – 42 participanţi, activitate a şcolii, ca partener
  • Curs pentru voluntari – activităţi pentru tineret, 16 participanţi, 3 zile, parteneriat
  • Participare la tabere nationale – 3 tineri, parteneriat

Excursii organizate pentru copii şi tineri, participanţi la activităţile centrului

  • Excursie Capidava – 10 participanţi, distribuitorii felicitărilor de Paşte
  • Excursie Cheile Dobrogei – 36 participanţi, absolvenţi ai cursului PC
  • Excursie în Delta Dunării – 14 participanţi, cercul de arte plastice
  • Excursie în Bucureşti – 3 participanţi, 1 zi
  • Excursie in Orăşelul Copiilor – 9 participanţi, 1 zi

Premii obţinute

  • Karate
    • Cupa de vară “CS SAWAKI” – Medgidia, 5 iunie – Corbu (30 sportivi), Navodari (50 sportivi), Medgidia (60 sportivi), Murfatlar (20 sportivi)
      • Categoria 6-9 ani – KATA si KIHON
      • Categoria 10-12 ani – KATA si KIHON
      • Premii la toate categoriile
    • Cupa Romaniei JKA – nivel national – 27 septembrie – Timişoara – au participat sportivi din: Timisoara, Jimbolia, Resita, Sebes, Navodari, Medgidia, Murfatlar, Corbu
      • Premii la toate categoriile
  • Tabăra naţională de şah, Piteşti – Locul II – Campionat de şah pentru copii
  • Concursul “Black Sea Dance Star” Constanţa:
    • Locul 1 – balet– Grupa mică
    • Locul 1 – dansul răţuştelor – Grupa mică
    • Locul 1 – Trupa de street-dance a Centrului Cultural Corbu
    • Locul 1 – dans indian individual – Coliş Gabriela, 13 ani
    • Locul III – Grupa mijlocie – dans ţigănesc
    • Locul III – Grupa mijlocie – dans country
  • Karate – Cupa de iarna “CS SAWAKI” – Murfatlar, 13 decembrie
    • Corbu, Navodari, Medgidia, Murfatlar

Promovarea activităţilor si valorilor locale

  1. Stiri Neptun Tv – actiunea de ecologizare Plaja Corbu
  2. Radio Constanta – emisiune cu tema: voluntariatul si activităţile pentru tineri
  3. Litoral Tv – emisiune de divertisment, prezentarea activităţilor
  4. Stiri Neptun Tv – Spectacolul de Craciun
  5. Site web – www.centrulculturalcorbu.ro
Translate »